Avbokningspolicy

Avbokningspolicy är de villkor enligt vilka ägaren återbetalar pengar till gästen när denne avbokar sin bokning. Ägarna väljer mellan fyra standardiserade avbokningspolicyer som BednBlue tillämpar för att skydda både gästen och ägaren. Varje lista och varje bokning anger tydligt den avbokningspolicy som ägaren har valt. Gästerna kan granska de möjliga påföljderna genom att gå till sina reseuppgifter för att se vilken policy som gäller och för att avboka genom att klicka på "Avbryt" på den specifika bokningen.

  • Flexibel
  • Måttlig
  • Strikt
  • Super Strict

Flexibelt: 100% av båtavgiften återbetalas vid avbokning upp till 7 dagar före incheckning och 50% vid avbokning upp till 1 dag före incheckning.

  • 100% av yachtpriset kan återbetalas om avbokningen görs upp till 7 dagar före listningens lokala incheckningsdatum och -tid (eller 2:00 PM om det inte anges), serviceavgifter kan inte återbetalas.
  • 50% av yachtpriset kan återbetalas om avbokningen görs från 6 dagar till 1 dag före listningens lokala incheckningsdatum och -tid (eller 2:00 PM om det inte anges), serviceavgifter kan inte återbetalas.
  • Seglingsavgifter och serviceavgifter återbetalas inte om avbokningen görs mindre än 24 timmar före det lokala incheckningsdatum och den lokala incheckningstiden (eller 2:00 PM om det inte anges).
  • Den eventuella hamnavgiften för olika terminaler återbetalas om gästen inte når upp till förteckningen.
  • Bränsle- och förtöjningsavgifter, om de har betalats, återbetalas om gästen inte når fram till förteckningen.
  • APA-avgiften, om den har betalats, återbetalas om gästen inte når fram till listan.
  • Rengöringsavgiften, om den har betalats, återbetalas om gästen inte når fram till listan.
  • Vid tidig utcheckning återbetalas inte någon av båtavgifterna, serviceavgifterna eller städavgiften. Bränsle- och förtöjningsavgifter, om de har betalats, återbetalas för de återstående dagarna av bokningen. APA-avgiften, om den har betalats, återbetalas exklusive det belopp som redan har spenderats under resans längd. Dessutom återbetalas avgiften för olika terminalhamnar, om den har betalats, när gästen/gästerna checkar ut i samma marina/hamn som de checkade in.
  • Om avbokningen görs upp till 48 timmar efter att ägaren har godkänt bokningen och det är minst 7 dagar mellan bokningsdagen och ankomstdagen, återbetalas hela bokningsbeloppet. Om gästen gör en ny bekräftad bokning efter att ha accepterat den specifika bokningen återbetalas inte serviceavgifterna.
  • Eventuella klagomål som rör bokningen bör göras av endera parten inom 24 timmar efter ankomst.
  • BednBlue kommer att kunna medla i alla klagomål om det anses nödvändigt och kommer alltid att ha sista ordet i ekonomiska tvister.
  • En bokning anses vara officiellt avbokad först när avbokningen görs via BednBlue-webbplatsen. För att avboka klickar du på Mina resor och sedan Avbryt på bokningen.
  • Avbokningspolicy kan ersättas av förmildrande omständigheter (i enlighet med BednBlue:s användarvillkor), återbetalningspolicy och avbokningar av BednBlue när det av någon anledning är nödvändigt att Villkor för tjänsten har överträtts.

Måttlig: Om du avbokar upp till 31 dagar före incheckning återbetalas 100% av yachtpriset och om du avbokar upp till 8 dagar före incheckning återbetalas 50% av yachtpriset.

  • 100% av yachtpriset kan återbetalas om avbokningen görs upp till 31 dagar före listningens lokala incheckningsdatum och -tid (eller 2:00 PM om det inte anges), serviceavgifter kan inte återbetalas.
  • 50% av yachtpriset kan återbetalas om avbokningen görs från 30 dagar till 8 dagar före listningens lokala incheckningsdatum och -tid (eller 2:00 PM om det inte anges), serviceavgifter kan inte återbetalas.
  • Seglingsavgifter och serviceavgifter återbetalas inte om avbokningen görs mindre än 7 dagar före det lokala incheckningsdatum och den lokala incheckningstiden (eller 2:00 PM om det inte anges).
  • Den eventuella hamnavgiften för olika terminaler återbetalas om gästen inte når upp till förteckningen.
  • Bränsle- och förtöjningsavgifter, om de har betalats, återbetalas om gästen inte når fram till förteckningen.
  • APA-avgiften, om den har betalats, återbetalas om gästen inte når fram till listan.
  • Rengöringsavgiften, om den har betalats, återbetalas om gästen inte når fram till listan.
  • Vid tidig utcheckning återbetalas inte någon av båtavgifterna, serviceavgifterna eller städavgiften. Bränsle- och förtöjningsavgifter, om de har betalats, återbetalas för de återstående dagarna av bokningen. APA-avgiften, om den har betalats, återbetalas exklusive det belopp som redan har spenderats under resans längd. Dessutom återbetalas avgiften för olika terminalhamnar, om den har betalats, när gästen/gästerna checkar ut i samma marina/hamn som de checkade in.
  • Om avbokningen görs upp till 48 timmar efter att ägaren har godkänt bokningen och det är minst 7 dagar mellan bokningsdagen och ankomstdagen, återbetalas hela bokningsbeloppet. Om gästen gör en ny bekräftad bokning efter att ha accepterat den specifika bokningen återbetalas inte serviceavgifterna.
  • Eventuella klagomål som rör bokningen bör göras av endera parten inom 24 timmar efter ankomst.
  • BednBlue kommer att kunna medla i alla klagomål om det anses nödvändigt och kommer alltid att ha sista ordet i ekonomiska tvister.
  • En bokning anses vara officiellt avbokad först när avbokningen görs via BednBlue-webbplatsen. För att avboka klickar du på Mina resor och sedan Avbryt på bokningen.
  • Avbokningspolicy kan ersättas av förmildrande omständigheter (i enlighet med BednBlue:s användarvillkor), återbetalningspolicy och avbokningar av BednBlue när det av någon anledning är nödvändigt att Villkor för tjänsten har överträtts.

Strikt: 60% av båtavgiften återbetalas vid avbokning upp till 31 dagar före incheckning.

  • 60% av yachtpriset kan återbetalas om avbokningen görs upp till 31 dagar före listningens lokala incheckningsdatum och -tid (eller 2:00 PM om det inte anges), serviceavgifter kan inte återbetalas.
  • Seglingsavgifter och serviceavgifter återbetalas inte om avbokningen görs mindre än 30 dagar före det lokala incheckningsdatum och den lokala incheckningstiden (eller 2:00 PM om det inte anges).
  • Den eventuella hamnavgiften för olika terminaler återbetalas om gästen inte når upp till förteckningen.
  • Bränsle- och förtöjningsavgifter, om de har betalats, återbetalas om gästen inte når fram till förteckningen.
  • Rengöringsavgiften, om den har betalats, återbetalas om gästen inte når fram till listan.
  • APA-avgiften, om den har betalats, återbetalas om gästen inte når fram till listan.
  • Vid tidig utcheckning återbetalas inte någon av båtavgifterna, serviceavgifterna eller städavgiften. Bränsle- och förtöjningsavgifter, om de har betalats, återbetalas för de återstående dagarna av bokningen. APA-avgiften, om den har betalats, återbetalas exklusive det belopp som redan har spenderats under resans längd. Dessutom återbetalas avgiften för olika terminalhamnar, om den har betalats, när gästen/gästerna checkar ut i samma marina/hamn som de checkade in.
  • Eventuella klagomål som rör bokningen bör göras av endera parten inom 24 timmar efter ankomst.
  • Om avbokningen görs upp till 48 timmar efter att ägaren har godkänt bokningen och det är minst 7 dagar mellan bokningsdagen och ankomstdagen, återbetalas hela bokningsbeloppet. Om gästen gör en ny bekräftad bokning efter att ha accepterat den specifika bokningen återbetalas inte serviceavgifterna.
  • BednBlue kommer att kunna medla i alla klagomål om det anses nödvändigt och kommer alltid att ha sista ordet i ekonomiska tvister.
  • En bokning anses vara officiellt avbokad först när avbokningen görs via BednBlue-webbplatsen. För att avboka klickar du på Mina resor och sedan Avbryt på bokningen.
  • Avbokningspolicy kan ersättas av förmildrande omständigheter (i enlighet med BednBlue:s användarvillkor), återbetalningspolicy och avbokningar av BednBlue när det av någon anledning är nödvändigt att Villkor för tjänsten har överträtts.

Super Strict: 50% av båtavgiften kan återbetalas vid avbokning upp till 60 dagar före incheckning.

  • 50% av yachtpriset kan återbetalas om avbokningen görs upp till 60 dagar före listningens lokala incheckningsdatum och -tid (eller 2:00 PM om det inte anges), serviceavgifter kan inte återbetalas.
  • Seglingsavgifter och serviceavgifter återbetalas inte om avbokningen görs mindre än 59 dagar före det lokala incheckningsdatum och den lokala incheckningstiden (eller 2:00 PM om det inte anges).
  • Den eventuella hamnavgiften för olika terminaler återbetalas om gästen inte når upp till förteckningen.
  • Bränsle- och förtöjningsavgifter, om de har betalats, återbetalas om gästen inte når fram till förteckningen.
  • Rengöringsavgiften, om den har betalats, återbetalas om gästen inte når fram till listan.
  • APA-avgiften, om den har betalats, återbetalas om gästen inte når fram till listan.
  • Vid tidig utcheckning återbetalas inte någon av båtavgifterna, serviceavgifterna eller städavgiften. Bränsle- och förtöjningsavgifter, om de har betalats, återbetalas för de återstående dagarna av bokningen. APA-avgiften, om den har betalats, återbetalas exklusive det belopp som redan har spenderats under resans längd. Dessutom återbetalas avgiften för olika terminalhamnar, om den har betalats, när gästen/gästerna checkar ut i samma marina/hamn som de checkade in.
  • Eventuella klagomål som rör bokningen bör göras av endera parten inom 24 timmar efter ankomst.
  • Om avbokningen görs upp till 48 timmar efter att ägaren har godkänt bokningen och det är minst 7 dagar mellan bokningsdagen och ankomstdagen, återbetalas hela bokningsbeloppet. Om gästen gör en ny bekräftad bokning efter att ha accepterat den specifika bokningen återbetalas inte serviceavgifterna.
  • BednBlue kommer att kunna medla i alla klagomål om det anses nödvändigt och kommer alltid att ha sista ordet i ekonomiska tvister.
  • En bokning anses vara officiellt avbokad först när avbokningen görs via BednBlue-webbplatsen. För att avboka klickar du på Mina resor och sedan Avbryt på bokningen.
  • Avbokningspolicy kan ersättas av förmildrande omständigheter (i enlighet med BednBlue:s användarvillkor), återbetalningspolicy och avbokningar av BednBlue när det av någon anledning är nödvändigt att Villkor för tjänsten har överträtts.